Det er velkendt, at det koster mange gange mere at erhverve en ny kunde end at holde gør forretninger med din eksisterende. Derfor er den bedste måde at blive profitabel at have loyale kunder, der vender tilbage igen og igen. Det handler om forholdet bygning. Så hvad kan du gøre?

Kunder ikke er så loyale, som de plejede at være.

Det plejede at være, at kunder vil finde en tjeneste, der opfylder deres behov og bo med det til helt Ã¥r. Nu, selv, kunder er vægelsindet og kan alt for let blive fristet væk af et konkurrerende tilbud hvis de føler, at det lyder billigere eller bedre end din. SÃ¥kaldte “loyalitet forvaltning” er blevet mere af en videnskab end det nogensinde plejede at være, og det er en, du skal gøre brug af, hvis du ikke ønsker at være konstant mangel at beholde dine kunder.

Tilbyde rabatter for gentagne forretninger.

Du vil se nogle virksomheder, der giver folk en ‘første gang’ rabat, som en krog til at fÃ¥ folk til at prøve deres tjenester. Dette er helt den forkerte mÃ¥de at gøre det. Hvad du bør forsøge at gøre er belønne loyalitet ved at give folk en rabat hver gang de bruger dine tjenester. Over tid, dette gør det sÃ¥ at flytte til konkurrencen ligner en latterlig proposition for dem–Hvorfor ville de nÃ¥r de fÃ¥r en 20% rabat fra dig hver gang?

Holde postlister.

Du skal have mindst to postlister: én for dine kundeemner (folk, der kan købe fra dig), og én til dine kunder (folk, der har købt fra dig). Du bør overdÃ¥dige opmærksomhed pÃ¥ begge lister, men især pÃ¥ de eksisterende kunde, en – og virkelig lægge det pÃ¥ tyk for alle, der er købt fra dig mere end én gang.

Du skal være i kontakt med din faste kunder sÃ¥ meget som du kan, altid forstÃ¥ deres behov og HvornÃ¥r skal de mÃ¥ske bruge dig igen. Ikke bekymre dig om denne efterkalkulationsversion masserne i direkte mail, som du kan altid gøre det via e-mail. Hemmeligheden er dette: kontakt, kontakt, kontakt. Send dine stamgæster julekort, opfordre dem til at mødes med dig til frokost–noget du kan tænke pÃ¥. Et godt tip er altid at bruge de teknikker, som dine konkurrenter forsømmer.

Hvis din service er en, som kunden skal med regelmæssige intervaller eller et bestemt tidspunkt af året, Sørg for du holde styr på dette i din kundedatabase og sende noget derefter. Der er intet værre end at miste ud på en kundes forretning, bare fordi de ikke har dit telefonnummer til side og havde lidt ekstra tid til at se et tilbud fra en konkurrent.

En anden god ting at sende til din postliste er et nyhedsbrev, enten via e-mail eller post. Tage et par timer hver måned for at skrive noget med nyttige oplysninger om din branche, dine kunder er tilbøjelige til at holde og finde nyttige, og sætte dit logo på toppen, så de kan blive mindet om dig, når de ser det. Som en bonus, kan du holde dette materiale, der er arkiveret på din hjemmeside, så det kan findes af folk, der søger til relaterede ord i søgemaskiner.

Være vild med Feedback.

Du har brug at ringe op sÃ¥ mange kunder som du kan for at fÃ¥ deres feedback, nÃ¥r de beskæftiger sig med dig. Sørg for, at de var tilfreds med hvad du forudsat, tilbyder at lave noget, de ikke er tilfredse med, og spørge dem, hvis de kan tænke pÃ¥ nogen mÃ¥de du kunne forbedre. Gæster vil sætte pris pÃ¥ denne– og de vil kunne lide det endnu mere, hvis du rent faktisk at gennemføre deres forslag.

Yde en personlig Service.

GÃ¥ den ekstra mil til at gøre din kunde føler de er din ven, og ikke kun trackingnummer i din database. Skræddersy alt du gør for at deres behov, og gør alt let for dem–lad dem til at gøre benarbejdet, du kunne gøre. Jo, er de kunden.

Endelig, teatralsk som det måske lyder, kunder virkelig sætter pris på en lille tak note når du har modtaget deres betaling. For et ekstra personligt præg, du kunne med håndskrift.