Hvad er næste efter nogen bliver din klient? Hvad kommer som det næste er at levere pÃ¥ hvad du sagde du ville, og meget mere! Som de siger, “Under lover og over levere.” Folk forventer du at levere resultater. Overraske dem ved ogsÃ¥ gÃ¥ den ekstra mil igen og igen.
Så snart du får en ny klient, takke dem for at gøre forretninger med dig. Send dem en tak note, en ekstra rapport eller noget af værdi. Lad dem vide at du sætter pris på deres forretning og vise dem du holder af dem. En lille handling, der viser hvor meget du sætter pris på din nye klient kan oprette en kunde for livet.
Formel til at have dine kunder vende i rablende fans: godt produkt + stor tjeneste. Interessant giver nok et godt produkt + dårlig service dig utilfredse kunder uanset hvor god jeres produkt er.
En undersøgelse har vist, at det tager 16 gange indsatsen for at få en ny kunde, som det gør for at sælge til en eksisterende. Så skat dem alle og behandle dem som en $1m klient.
Når du har tilfredse kunder, vil de købe mere fra dig. De har allerede oplevet du, dine tjenester/produkter og dine servicekvalitet, så beslutningsprocessen er så meget lettere for dem.
Når du har tilfredse kunder, vil de blive din gå, tale salgsstyrke. De tror på dig og dine tjenester/produkter så meget, så at de frivilligt fortælle andre om dig.
Udvikle relationer til dine kunder, så du kan fortsætte med at opdage, hvad de ønsker. Derefter give tilbyder at leverer hvad de ønsker, så de vælger at gøre flere forretninger med dig. Dette er en anden stor nøglen til din succes. Det er nøglen til at maksimere kunde levetid værdi.
Fra tid til anden gør en kunde Tilfredshedsundersøgelse. Test for at se, om dine kunder er tilfredse med deres service og bede dem om forslag til forbedringer. Derefter handle på disse forslag.
Har du nogensinde en utilfreds kunde, har du mulighed for. Mennesker, der er utilfredse vil fortælle omkring 10 andre mennesker og derefter de 10 mennesker fortælle omkring 5 personer og så videre. Får billedet? Så, når du har en utilfreds kunde, har du mulighed for at få dem til at opleve din fremragende service og at opbygge et endnu stærkere forhold til dig. Så sortere deres problem hurtigt, og de vil derefter fortælle andre gode ting om dig.
Skat dine kunder og de vil skat du. Skat dine klienter og flere kunder vil blive tiltrukket af dig, det er hvordan det virker!
c Tessa Stowe, salg samtale, 2005 du er velkommen til at “genoptryk” denne artikel online, sÃ¥ længe det forbliver fuldstændig og uændret (herunder “om forfatteren” info i slutningen).